Potrebujete rýchlu radu? Ozvite sa nám na +421 902 670 377
Chcete predať nehnuteľnosť? Dajte nám o nej vedieť!

Odhaľte podvodníka ešte pred podpisom zmluvy

| Author: Katarína Petríková

Skutočne rozumiete všetkým podrobnostiam a povinnostiam, ktoré zo zmluvy vyplývajú? Nedajte sa nachytať a odhaľte podvodnícke triky včas.  

Malé písmo 

Na trhu je dnes množstvo obchodníkov, medzi ktorými sa nachádzajú aj tí menej spoľahliví jedinci. Na čo si teda dať pozor? Ak ste už rozhodnutí pre konkrétny produkt alebo službu, nie je na škodu porovnať si navrhovanú zmluvu s ponukami konkurentov. Našim klientom vždy odporúčame, aby si ešte pred podpisom akejkoľvek zmluvy podrobne preštudovali jej obsah a podmienky, pričom je potrebné zamerať sa aj na odkazy pod čiarou. Pri formuláciách napísaných drobným písmom zbystrite pozornosť. S obľubou využívané malé písmená pre dôležité informácie sú už minulosťou. Text napísaný písmom menším ako 1,9 milimetra je neplatný. Predmet zmluvy a cena nesmú byť uvedené menším písmom ako zvyšok zmluvného textu (okrem nadpisov).

“Super cena”

Naozaj je cena tak výhodná, ako ju obchodník prezentuje? Dávajte si pozor na to, čoho všetkého sa týkajú ponúkané percentuálne zvýhodnenia. Prezentované zľavy z ceny sa spravidla týkajú iba ceny komodity, a teda nie sú poskytované z celej sumy. Výsledná výška zľavy môže byť nakoniec menej výhodná, ako sa na prvý pohľad zdá.

Hľadajte spoľahlivosť

Alfou a omegou je preverenie dodávateľa. Načo vám bude extrémne nízka cena, ak môže hroziť, že záväzky nebudú nedodržané?

Overte, či obchodník patrí medzi oficiálnych predajcov konkrétnej služby či produktu. Najjednoduchším spôsobom je vyhľadať si informácie na webových stránkach príslušného výrobcu alebo zavolať na ich bezplatnú infolinku. Oplatí sa preštudovať aj referencie bývalých zákazníkov. Obľúbenou praktikou neférových predajcov je inzerovanie serióznej zavedenej značky, pričom vo finále dodajú zákazníkovi produkt od menej kvalitného výrobcu.

Pýtajte sa na všetko, čo vás zaujíma

Predajca by tu mal byť pre vás aj po zaplatení tovaru. V prípade jeho nefunkčnosti musí byť schopný a ochotný zodpovedať všetky vaše otázky a poskytnúť pomoc. Máte právo vyžiadať si informácie súvisiace so servisom, garanciou, zárukou a pod. Pokiaľ sa vám niečo nezdá, nechajte si predložiť certifikáty a prehlásenia o vlastnostiach, ktoré značkoví producenti bez problémov poskytujú.

Obdržali ste tovar bez objednania? 

V minulosti sa často využíval marketing formou zasielania tovaru bez toho, aby si spotrebiteľ tieto produkty objednal. Pri výrobkoch bola priložená faktúra a list, že spotrebiteľ buď uhradí faktúru, alebo na vlastné náklady zašle tovar späť predajcovi, pretože v opačnom prípade si predajca môže uplatniť bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa. Takéto praktiky však boli zakázané. Súčasná právna úprava hovorí, že ak predajca poskytne spotrebiteľovi akékoľvek plnenie, ktoré si neobjednal, spotrebiteľ ho nemusí vrátiť ani uschovať.

enlightened Ak sa vám nechce študovať všetky podmienky na zmluvách alebo im nerozumiete a chcete mať istotu, že sú vaše zmluvy skutočne v poriadku, neváhajte nás kontaktovať.


Povedzte o tom svojim známym

Komentáre k článku
Súvisiace články
Všetky práva vyhradené © 2022 advreal.sk