Potrebujete rýchlu radu? Ozvite sa nám na +421 915 636 760
Chcete predať nehnuteľnosť? Dajte nám o nej vedieť!

Sklamaný z nákupu v e-shope? Tovar môžete vrátiť aj bez uvedenia dôvodu

| Author: Katarína Petríková

Pokiaľ bola radosť z nových vecí rýchlo vystriedaná sklamaním, využite možnosť bezdôvodného vrátenia tovaru. 

Výrobok zakúpený v kamennej predajni môžete vrátiť iba vtedy, ak je chybný. V tomto prípade však nejde o vrátenie tovaru, ale o jeho reklamáciu. Pri internetových nákupoch máte dvojtýždňovú lehotu na to, aby ste sa rozhodli, či ste so zakúpeným tovarom spokojný. Lehota na vrátenie tovaru bez udania dôvodu skončí po 14 dňoch po jeho prevzatí a pri zmluvách o poskytnutí služby uplynie táto lehota po 14 dňoch od uzavretia zmluvy. Pokiaľ by posledný deň lehoty pripadol na deň pracovného pokoja, čas na vrátenie sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.

Nezabudnite informovať predajcu

Často sa stáva, že spotrebitelia odošlú tovar bez toho, aby predajcu informovali o svojom rozhodnutí zrušiť nákup. Takéto konanie je chybné, pretože o vrátení zakúpeného tovaru musíte obchodníka informovať ešte predtým, ako ho pošlete späť do obchodu. Predajca je povinný poskytnúť svojim zákazníkom vzorový formulár, ktorý môžu využiť práve vtedy, ak nie sú so zakúpeným tovarom spokojní. 

Tovar, ktorý chcete vrátiť, nemôže byť použitý a predajcovi ho musíte odoslať do 14 dní odo dňa, kedy ste ho informovali o Vašej nespokojnosti. Povinnosť informovať obchodníka si môžete splniť aj tak, že k tovaru, ktorý vraciate prostredníctvom poštovej zásielky, pridáte Vaše písomné vyhlásenie.

Predávajúci je povinný vrátiť peniaze do 14 dní od prijatia oznámenia o zrušení nákupu. Táto lehota sa môže predĺžiť vtedy, ak predávajúci nedostane tovar späť alebo nemá dôkaz o tom, že ste ho poslali. Vrátená kúpna cena musí zahŕňať aj poštovné náklady, ktoré ste zaplatili pri objednávke tovaru. Pokiaľ ste si v internetovom obchode zakúpili objemný tovar, napr. veľký domáci spotrebič ako televízor alebo teplovzdušnú rúru, obchodník Vám musí poskytnúť aspoň odhad nákladov na jeho vrátenie. 

Dvojtýždňová lehota na vrátenie bez udania dôvodu sa nevzťahuje na :

  • letenky a lístky na vlak,

  • vstupenky na koncerty,

  • rezervácie áut na prenájom,

  • tovar vyrobený na objednávku alebo jasne personalizovaný tovar (napr. oblečenie ušité na mieru) a tovar zakúpený od súkromnej osoby,

  • zabalený tovar, ktorý nie je možné vrátiť odbalený z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov,

  • kúpu jedla a nápojov (v prípade pravidelných dodávok), 

  • zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér (napr. DVD v uzavretom obale, ktoré bolo po prevzatí rozbalené),

  • online digitálny obsah, ak ste už začali s jeho sťahovaním alebo strímingom,

  • urgentné opravy a zmluvy o údržbe (ak si zavoláte inštalatéra kvôli oprave, nemôžete zrušiť práce po tom, ak ste sa dohodli na cene služby),

  • kúpu jedla a nápojov (v prípade pravidelných dodávok), 

  • hotelové rezervácie,

  • služby ako sú rezervácie dovolenkového ubytovania, stravovacie služby alebo služby voľného času v konkrétnych dátumoch alebo obdobiach.

Ak tovar zakúpený v internetovom obchode nespĺňa Vaše očakávania, využite 14 dňové obdobie na jeho bezdôvodnené vrátenie, no nezabudnite k nemu pribaliť aj písomné vyhlásenie. Proces vrátenia je oveľa rýchlejší ako reklamácia, ktorá  môže trvať aj niekoľko mesiacov. Pokiaľ je zakúpený výrobok chybný alebo jeho vzhľad a funkčnosť nezodpovedajú opisu, podľa právnych predpisov EÚ je obchodník povinný takýto tovar opraviť, nahradiť, znížiť jeho cenu alebo Vám vrátiť peniaze. Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, ako aj o vykonávaní záručných opráv. 


Povedzte o tom svojim známym

Komentáre k článku
Súvisiace články
Všetky práva vyhradené © 2020 advreal.sk